tirsdag 12. februar 2013

Vi er i gang med å garantere jobb!!

Siw er nå garantert minst ett jobbtilbud. For noen måneder siden så visste hun ikke at Fretex hadde tilbud om kurs, arbeidspraksis og flere attføringsprogram. 
- Jeg kjente jo til innsamlingen og Fretexbutikkene, men visste ikke at Fretex var noe mer.
Saksbehandleren på Nav fortalte henne litt om tilbudet til Fretex, men Siw tenkte at dette hørtes for godt ut til å være sant!  Helt til hun leste en artikkel om Fretex i Bergens Tidende.
- Der sto det om jobbgarantien og at man kunne delta i ulike program hos Fretex. Jeg reagerte spontant, for jeg tenkte at her blir stor trafikk og lang kø. Jeg nesten løp til saksbehandleren min og ba om å komme i kontakt med Fretex for å få jobbgaranti.
Siw ler litt av denne iveren nå! Selv om tilbudet er godt, så tar det nok litt tid å få det innarbeidet, så noen lang kø var det ikke.  Hun har i alle fall funnet seg til rette hos Fretex og tatt fatt på veien mot ny jobb!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar